22kilo

Fitness, bieganie, ćwiczenia w domu – czego potrzeba, by zacząć?

3 komentarze

Przykro mi, ilekroć widzę kobiety zaczynające swoją przygodę ze sportem od… zakupów. Najczęściej bowiem po tygodniu czy dwóch ćwiczeń, nowe designerskie ciuchy lądują w koszu, a nieotwarte gadżety zajmują miejsce w szafie. Zamiast czegoś, co miało powodować satysfakcję, jest poczucie wyrzuconych pieniędzy w błoto. Dlatego postanowiłam napisać tekst, w którym podpowiadam, co naprawdę jest konieczne, by zacząć ćwiczyć.  Continue reading

Leczo warzywne

2 komentarze

Leczo warzywne łączy w sobie kilka pozytywnych cech. Jest zdrowe i lekkostrawne, łatwo je przyrządzić (choć czas przygotowania całej potrawy jest dość duży), świetnie rozgrzewa i jest łatwe do podgrzania. Dzięki temu idealnie nadaje się jako lunch do pracy. Wcześniej zazwyczaj leczo robiłam z podsmażaną kiełbaską, ale ze względu na konieczność przejścia na dietę lekkostrawną opcja wegetariańska wygrała. Continue reading

Żyj i nie śmieć innym. Zero waste po polsku

No Comments

Dzisiaj tematy czysto kulinarne i dietetyczne na bok, chcę porozmawiać z Wami o ciekawej książce i jeszcze ciekawszej idei, z którą ostatnio się zapoznałam. Chodzi mi o Życie Zero Waste Katarzyny Wągrowskiej, czyli idei, która przywędrowała do Polski z Zachodu. Czym jest zero waste? W skrócie – generowaniem minimalnej ilości odpadów we wszystkich dziedzinach życia.  Continue reading

Pieczone udka z warzywami

2 komentarze

Pieczone udka robię na obiad dość często. Lubię to delikatne i soczyste mięso, które jest też niedrogie i łatwo dostępne. Ten przepis urzekł mnie tym, że wszystkie składniki po prostu wrzuca się do naczynia żaroodpornego i piecze wspólnie. To ogromna oszczędność czasu nie tylko podczas przygotowania, ale również zmywania.  Continue reading

Sałatka z pieczoną fetą i ciecierzycą

No Comments

Jesienią i zimą z lekkich sałatek na bazie zielonych liści przerzucamy się na sałatki na bazie kaszy lub ciecierzycy. Są bardzo sycące, a na dodatek zazwyczaj świetnie smakują także na ciepło. Można więc je delikatnie podgrzać, jeżeli chcecie rozgrzać się po zimowym spacerze.

Continue reading

Napój chia melonowo-brzoskwiniowy

3 komentarze

Ostatnio napój chia jest bardzo popularny i można takie kupić niemal wszędzie. Nasionka można dodać też do zwykłego napoju lub koktajlu robionego w domu. Ja dodałam je do prostego koktajlu melonowo-brzoskwiniowego, ale w rzeczywistości możecie dodać je wszędzie, wedle uznania. 

Continue reading